Yoğurtlu, Mayonezli Çiğ Karnıbahar Salatası






Bir öğrencimin annesi bana ulaşıp bu tarifi göndermiş. Ne yalan söyleyeyim, bu salatanın/ mezenin çiğ karnıbahardan yapıldığını okuyunca, biraz önyargılı yaklaştım. Ama deneyince gördüm ki, müthiş bir lezzet. Karnıbaharın kokusunu hiç almıyorsunuz, yerken. Özellikle karnıbaharın kokusundan hazzetmeyenlere öneriyorum bu farklı tarifi. Bence çay saatleri ve akşam yemekleri için ideal bir tarif. 

Bu farklı tarif için, Nermin Sezgin Hanımefendi'ye çok teşekkürler! 


Malzemeler:

Karnıbahar 
Her bir karnıbahar parçası için yarım kaşık süzme yoğurt ve yarım kaşık mayonez (İstenilirse sadece süzme yoğurttan da yapılabilir- Karnıbahar parçalarının büyüklüğünü görmek için aşağıdaki ilk fotoğrafa bakabilirsiniz)
Dişe gelecek şekilde fındık veya ceviz kırığı (Her ikisiyle de denedim; sonuç harika)
İnce kıyılmış dereotu
Tuz

Yapılışı: 

1. Karnıbaharı, aşağıdaki fotoğraftaki gibi dallara ayırın. 


Karnıbahar dallarını iyice yıkayıp kurulayın. Dalları bir bıçak yardımıyla ince kıyın. 


2. Yoğurt, mayonez ve tuzu iyice karıştırın.

3. Derin bir kase içerisinde kıyılmış karnıbahar ve dereotunu, yoğurt karışımı ve fındık/ ceviz kırığıyla iyice karıştırın. Soğuk servis edin. Bu salata bozulmadan ertesi gün de tüketilebiliyor. 

Afiyet olsun! 









Yorumlar

  1. Karnabaharla corba yaparim sütle kaymakla cok güzel olur, tarifi cok basit,tereyaginda azicik unu kavurup süt yada kremayi döküyoruz ve hafif haslanmis sizinki gibi incecik dogranmis karnabaharlari koyuyoruz,tuz karabiber! Hepsi bu.Nefis oluyor. Salatasini bende denemedim,mutlaka denemeli tesekkürler sizede tarifi bizlere ulastirdiginiz icin!

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınızda isim belirtirseniz memnun olurum; böylece size vereceğim cevaplarda hitabım -Sevgili Adsız- şeklinde olmaz. Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Popüler Yayınlar