Fındıklı ve Çilekli İrmik Pasta



Teknoloji gelişti. Her yer kitle iletişim araçları ile doldu ama ben hala küçüklüğümden beri tuttuğum tarif defterimden tarif deneyip yeni bulduğum tarifleri de kaydetmeye devam ediyorum. Çocukluğumdan beri farklı tarifleri kaydederim bu deftere. Bu tarifi de, Pegasus Havayolları ile Prag'a seyahat ederken buldum. Pegasus'un koltuk arkalarına yerleştirdiği uçak içi dergisinde yazılmış tarifi hemen kaydettim. Yolculuktan dönünce de hemen denemeye karar verdim. Tarifte birkaç değişiklik yaptım, hem malzeme miktarında, hem de malzeme çeşidinde. Ortaya hem hafif hem de görsel açıdan hoş olan bir pasta tarifi çıktı. Yemek sonrası veya 5 çayları için muhakkak öneriyorum bu lezzeti. 


Malzemeler: 

Alt tabanı için:

1 paket yulaflı bisküvi (Orjinal tarifte 2 paket bisküvi ve 50 gr tereyağ vardı. Kalıbınızın büyüklüğüne göre ya da daha kalın bir taban istiyorsanız, bisküvi miktarını 1,5-2 pakete çıkarabilirsiniz)
1 yemek kaşığı tereyağ 

Kreması için: 

1 lt süt
9 yemek kaşığı irmik
8 yemek kaşığı toz şeker
1 yemek kaşığı tereyağ

Süslemek için:

100 ml (Yarım paket) süt kreması, yani çiğ krema (Orjinal tarifte 1 paket krem şanti ve 1 çay bardağı soğuk süt vardı, ama ben krem şanti kullanmadığım için süt kreması kullandım)
1 su bardağı iri kırılmış ve kavrulmuş fındık
250 gr çilek

Yapılışı: 

1. Bisküvileri rondoda incecik çekin. Tereyağını eritip bisküvileri ekleyin ve karıştırın. Kelepçeli bir kalıbın tabanına yağlı kağıt yerleştirin. Hazırladığınız harcı kalıba koyup iyice bastırın ve buzluğa alıp dondurun. 



2. Bir tencereye süt, irmik ve şekeri koyun. Koyu muhallebi kıvamına gelene dek orta ateşte karıştırarak pişirin. En son tereyağını ekleyip ocaktan alın. 

3. İrmikli muhallebiyi bisküvi tabanın üzerine dökün. Biraz ılındıktan sonra buzdolabına alın.

4. Süt kremasını, mikserle yüksek hızda katılaşana dek çırpın. Dondurduğunuz pastanın etrafını önce krema ile sonra da fındıkla kaplayın. 



Üzerine bol taze çilek yerleştirip soğuk servis yapın. 



Afiyet olsun! 
























Yorumlar

  1. Merhaba sut kremasi dediğininiz sey çiğ krema mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, Ayşe Hanım. Çiğ kremayı kastediyorum.

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar Feyza hanımcım,
    Pastayı denedim ,ikram ettim ve yedim , tek kelime ile sonuç harika, müthiş hafif , tarifi elden ele dolaşıyor bilmenizi istedim, ayrıca ev pizzasıda çok beğenildi, çok teşekkür ederim , sağlıcakla kalın ve çok daha güzel günlere diyelim.

    Sevgiler , Sibel

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınızda isim belirtirseniz memnun olurum; böylece size vereceğim cevaplarda hitabım -Sevgili Adsız- şeklinde olmaz. Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Popüler Yayınlar