Avokadolu Çikolatalı Trüf



Şu sıralar, avokadonun yararları ile ilgili o kadar çok makale okudum ki, bu sağlık deposu meyve ile farklı bir lezzet denemeye karar verdim. Çikolatalı trüfü çok severim. Ama normalde süt kreması ile yapılanı biraz ağır ve yağlı gelir bana. Bu yüzden, daha sağlıklı olanını denemeye karar verdim ve avokado kullandım bu trüfte. Sonuç, tadına bakan iş arkadaşlarıma ve bana göre çok başarılı... Sizlere de "Muhakkak deneyin!" derim. Çünkü hem avokado hem de bitter çikolata çok sağlıklı. Bitter çikolata antioksidan deposu. Yüksek tansiyonu düşürüyor ve kalp hastalığı riskini azaltıyor. Avokado ise, 20 değişik vitamin ve mineral içeriyor ve doymamış yağ açısından zengin olduğundan kolesterolün düşmesini sağlıyor. 




Malzemeler (Yaklaşık 25 adet için): 

270 gr bitter çikolata
1 olgun avokado
2 yemek kaşığı kakao

Yapılışı: 

1. Bitter çikolatayı benmari usulü eritin. Yani çikolatayı yüksek ısıya dayanıklı bir kaseye yerleştirin. Bu kaseyi de, içi su dolu bir sos tenceresinin veya sütlüğün üzerine yerleştirin. Sos tenceresi veya sütlüğü ocağa alın ve ocağın altını yakın. Çikolata eriyene dek suyu kaynatın. Çikolata eriyince, sos tenceresi veya sütlüğü ocaktan alın.  



2. Avokadoyu bir çatal yardımıyla ya da blender/ezici ile pürüz kalmayıncaya dek ezin.



3. Erimiş ve ılımış olan çikolata ile ezilmiş avokadoyu iyice özdeşleyinceye kadar karıştırın. 





4. Karışımı en az bir saat buzdolabında bekletin (Ben, unutup buzdolabında 1 gece beklettim). 

5. Bir tatlı kaşığı yardımıyla çikolatan parçalar alıp avuç içinizde yuvarlayın. Daha sonra, çikolata toplarını kakao içinde yuvarlayın ve iyice kakaoya bulunmasını sağlayın. 

6. Buzdolabında muhafaza etmeyi unutmayın. 

Afiyet olsun! 










Yorumlar

Popüler Yayınlar